فهرست خانه های خالی منتشر شد

فهرست خانه های خالی منتشر شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۸ | ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

سازمان امور مالیاتی با انتشار فهرست خانه های خالی اعلام کرد: تمامی مالکان واحدهای مسکونی می­ توانند جهت مشاهده وضعیت مشمولیت واحد یا واحدهای مسکونی خود و اطلاع از میزان مالیات متعلقه و پرداخت آن اقدام کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، سازمان امور مالیاتی کشور بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی (سامانه ملی املاک و اسکان کشور موضوع تبصره 7 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های  مستقیم) نسبت به محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب 1394/4/31 اقدام نموده و نتایج حاصل از آن در درگاه الکترونیکی سازمان منتشر نموده است.

 

از این پس مالکان واحدهای مسکونی برای مشاهده وضعیت مشمولیت واحد یا واحدهای مسکونی خود و اطلاع از میزان مالیاتی که به آن واحدها تعلق گرفته است و همچنین برای پرداخت آن می­ توانند به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی MY.TAX.GOV.IR  مراجعه کنند.

 

آخرین مهلت پرداخت مالیات خانه های خالی مشخص شد

 

حسب مقررات جزء 2 بند ط تبصره 6  ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور، آخرین مهلت برای پرداخت مالیات بر خانه های خالی تا پایان بهمن ماه سال 1400 (1400/11/30) تعیین شده است و در صورت عدم پرداخت مالیات تعیین شده در مهلت مقرر، نسبت به صدور برگ مطالبه اقدام خواهد شد.

 

ابلاغ اوراق مطالبه مالیات، اعتراض به آن و مراحل دادرسی مالیاتی تابع مقررات قانون مالیات­های مستقیم مصوب 1394/4/31 است.
 

ماجرای پیامکی که برای خانه های خالی ارسال شد!

 

در روزهای گذشته پیامکی با مضمون فراخوان مالکان خانه‌های خالی برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه ملی املاک و اسکان (سامانه شناسایی خانه‌های خالی) به برخی از مالکان واحدهای مسکونی ارسال شده بود. این در حالی بود که برخی شایعه ها مبنی بر جعلی بودن پیامک خانه های خالی نیز مطرح شده بود.

 

اما در همان زمان معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای با تایید پیامک ارسال شده از سرشماره V.MASKAN بر تعیین وضعیت خانه‌‌ های خالی تا روز اعلام شده تاکید کرد.

 

فارس


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman