وام نهضت ملی مسکن در تهران چقدر است؟

وام نهضت ملی مسکن در تهران چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۶ | ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه افراد خودمالک می توانند از تسهیلات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی استفاده کنند، گفت: مالکان در این طرح، به خرید اوراق یا سپرده گذاری نیاز ندارد.
به گزارش اخبار ساختمان، خلیل محبت خواه با تاکید بر اینکه شرط بهره مندی از تسهیلات خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن در تهران داشتن پروانه و سند است، افزود: خود مالکان می توانند برای استفاده از تسهیلات خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن برای هر واحد در تهران ۴۵۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با فراخوان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای حضور در عرصه تولید مسکن بسیاری از انبوه سازان، مالکان حقیقی و حقوقی آمادگی خود را برای حضور در این عرصه اعلام کرده اند و استعلام ارزیابی های کیفی از توان داخلی شرکت های حقیقی و حقوقی به سرعت و دقت در حال انجام است.

شهرهای جدید نهضت ملی مسکن برای تهرانی ها به زودی اعلام می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اذعان داشت: ثبت نام برای حدود ۷۰۰ شهر در فاز دوم نهضت ملی مسکن به زودی اعلام می شود که تعدادی از این شهرها مختص شهروندان تهرانی است.

محبت خواه تاکید کرد: شهروندان استان تهران برای ثبت نام در طرح ملی مسکن به دقت شهرهای مربوطه را انتخاب و از انتخاب شهرها برحسب علاقه خود پرهیز کنند چراکه در پالایش متقاضیان مباحث سکونت مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته وی در فاز اول ثبت نام نهضت ملی مسکن که از ۲۸ مهرماه امسال آغاز و تا ۱۵ دیماه به طول انجامید بیش از ۲ میلیون نفر در تهران در این طرح ثبت نام کردند که با توجه به برنامه ریزی های دولت برای جاماندگان از ثبت نام و همچنین اطلاعیه جدید وزارت راه شهرسازی مبنی بر ثبت نام مجردها، ثبت نام دور جدید در این طرح در زمستان آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص میزان تسهیلات در طرح ملی مسکن به شهروندان تهرانی توضیح داد: در این طرح برای شهروندان تهرانی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود بانکی برای دهک های ۴ و ۵ برابر با ۹ درصد و برای دهک های اول تا سوم نرخ سود پنج درصد در نظر گرفته شده است.

محبت خواه با بیا اینکه وزارت راه و شهرسازی سامانه ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال را از ۳۰ دیماه امسال اعلام کرده اظهار داشت: شرط تحویل کلید واحدهای نهضت ملی مسکن تاهل است و در غیر این صورت ملک به قیمت کارشناسی روز محاسبه می شود.

وی با بیان اینکه زمان ساخت مسکن ملی بین ۲ تا ۳ سال است، بیان کرد: امیدواریم نهضت ملی مسکن باعث باز شدن دریچه های امید، اشتغال و ازدواج برای جوانان بالاخص جوانان استان تهران شود.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman