بررسی تاثیرات عایق الاستومری بر کاهش مصرف انرژی

بررسی تاثیرات عایق الاستومری بر کاهش مصرف انرژی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۱۶ | ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

عایق الاستومری یکی از عایق‌های پرکاربرد و بسیار عالی شناخته شده است که به ویژه در چند سال اخیر، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق ترکیبی از لاستیک و پلیمر می‌باشد که به عنوان عایق حرارتی و صوتی شناخته شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، وقتی در مورد عایق‌بندی ساختمان و یا تجهیزات در صنایع صحبت می‌کنیم، منظور این است که نه تنها بتوانیم عمر مفید تجهیزات و ساختمان را بالا ببریم، بلکه از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری نماییم. عایق الاستومری یکی از عایق‌های پرکاربرد و بسیار عالی شناخته شده است که به ویژه در چند سال اخیر، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قرار است برای شما توضیح دهیم که تأثیر عایق الاستومری بر کاهش مصرف انرژی چیست. در ادامه جهت شناخت ویژگی ها و اطلاع از قیمت و خرید انواع عایق الاستومری همراه ما باشید.

 

قیمت و خرید عایق الاستومری

 

منظور از عایق الاستومری چیست؟


اجازه دهید در ابتدا ویژگی‌های عایق الاستومری را با یکدیگر بررسی کنیم:
 

این عایق ترکیبی از لاستیک و پلیمر می‌باشد که به عنوان عایق حرارتی و صوتی شناخته شده است. مهم‌ترین ویژگی ‌های عایق الاستومری عبارتند از:


1.  ضریب انتقال حرارت این عایق بسیار پایین است. به این معنا که گرما و سرما به راحتی از عایق عبور نمی‌کند. پس وقتی شما در دیوار‌های ساختمان از عایق الاستومری استفاده می‌کنید، گرمای ناشی از سیستم‌های گرمایشی در زمستان و یا هوای خنک ناشی از سیستم‌های سرمایشی در تابستان، به راحتی از خانه خارج نخواهد شد. از طرف دیگر گرما و سرمای محیط بیرون نیز به راحتی به داخل خانه نفوذ نمی‌کند. پس عایق‌بندی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. همچنین وقتی عایق الاستومری را بر روی تجهیزات کارخانه نصب کنید، از تأثیر گرما و سرمای محیط بر روی این تجهیزات جلوگیری خواهید کرد.

2.  عایق الاستومری مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش سوزی دارد. در واقع به راحتی شعله ور نمی‌شود. پس ایمنی محیط را در برابر آتش سوزی بالا خواهد برد.

3.  انعطاف‌پذیری عایق الاستومری بالا است. شما بر روی هر سطحی می‌توانید عایق را نصب کنید چون به راحتی خم می‌شود و قابلیت تغییر شکل دارد. همین موضوع باعث شده که میزان استفاده از عایق نسبت به عایق‌های دیگر چندین برابر گردد.

4.  وقتی شما عایق الاستومری را در محیط ساختمان نصب می‌کنید، ساختمان خود را همزمان در برابر حرارت، رطوبت و صدا عایق خواهید کرد. عایق الاستومری در واقع یک عایق چند کاره و البته بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.
 

استفاده از عایق الاستومری برای کاهش مصرف انرژی


واقعیت تلخ این است که مصرف انرژی توسط بشر مدام در حال افزایش می‌باشد. در کشور ما از یک سو منابع انرژی در حال اتمام هستند و از سوی دیگر شرایط اقتصادی باعث شده که مردم برای تأمین هزینه‌های زندگی نیز دچار مشکل گردند. در این زمان است که عایق‌بندی ساختمان برای جلوگیری از پرتی انرژی، اهمیت دارد. با این کار هم به حفظ محیط زیست کمک کرده‌اید و هم هزینه‌های زندگی بسیار پایین می‌آید. بهترین عایق برای این منظور، عایق الاستومری است.

 

عایق الاستومری کارا انرژی ماندگار

 

همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد، عایق الاستومری محیط را در برابر حرارت، رطوبت و همچنین امواج صوتی عایق می‌کند. اگر شما در داخل دیوار‌های ساختمان از عایق الاستومری استفاده کنید، نه تنها از شر آلودگی‌های صوتی در محیط دور خواهید ماند بلکه گرما و سرمای بیرون به داخل نفوذ نمی‌کند. همچنین وقتی شما وسایل گرمایشی و سرمایشی را در خانه روشن می‌کنید، مطمئن خواهید بود که هوای خنک و یا گرمای ناشی از بخاری و یا سیستم‌های گرمایشی، به راحتی از داخل خانه به بیرون نفوذ نمی‌کند. پس مدت زمان کوتاه‌تری نیاز است که سیستم گرمایشی یا سیستم سرمایشی در داخل خانه روشن باشد تا دمای هوا را به حالت متعادل نزدیک کنید. همین مسأله باعث کاهش مصرف انرژی خواهد شد. شاید تا به حال تجربه زندگی در خانه‌هایی که عایق‌بندی نیستند را داشته‌اید و به خوبی درک می‌کنید که در فصل زمستان مجبور هستید وسایل گرمایشی را به مدت زمان طولانی روشن نگه دارید تا دمای خانه کمی گرم شود. ولی اگر عایق‌بندی انجام شود، خانه سریعاً گرم خواهد شد و دیگر نیازی نیست که مدت زمان طولانی از وسایل گرمایشی خانه استفاده کنید. در نتیجه هزینه‌های زندگی به شدت پایین می‌آید.


کدام عایق الاستومری برای کاهش مصرف انرژی مناسب‌تر است؟


اگر شما به فروشگاه‌هایی همانند کارا انرژی مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که تنوع زیادی در عایق الاستومری از نظر ضخامت، جنس و ترکیبات به کار رفته در عایق وجود دارد. باید مشخص کنید که می‌خواهید از عایق الاستومری برای چه سطحی استفاده کنید. مسلماً با افزایش ضخامت عایق الاستومری، قدرت عایق‌بندی‌ بیشتر خواهد شد.
 

از طرف دیگر اگر چه عایق الاستومری محیط را در برابر حرارت، رطوبت و صدا عایق می‌کند ولی برخی از انواع عایق‌ها تمرکز بیشتری بر روی دما دارند و برخی دیگر بیشتر عایق صوتی هستند. پس حتماً در زمان خرید عایق الاستومری برای کاهش مصرف انرژی، به این موضوع توجه داشته باشید.


کلام آخر


اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع عایق الاستومری، خرید پشم سنگ و خرید عایق پلی یورتان هستید، پیشنهاد ما این است که به سایت کارا انرژی ماندگار به نشانی اینترنتی www.karaaa.com مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع مختلفی از عایق‌ها ارائه شده است. می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید تا آن‌ها شما را راهنمایی کنند. براساس نیاز شما، بهترین نوع عایق به شما معرفی می‌گردد. سپس ارسال برای شما انجام خواهد شد. کلیه محصولات کارا انرژی دارای گارانتی هستند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman